laboratory-hands-pcb

PRIJEM MEDIJA

DIJAGNOZA I PROCENA USPEŠNOSTI

KOPIRANJE PODATAKA

VERIFIKACIJA PODATAKA

ISPORUKA PODATAKA

HITAN POSTUPAK

Postupak spašavanja podataka

 

Data Solutions Laboratorija koristi detaljno razrađene i usavršene procedure kojima se osigurava kvalitet rada, a ujedno i opravdava poverenje koje nam godinama unazad ukazuju domaći i strani klijenti.

Data Solutions neće naplatiti uslugu, kao ni eventualne troškove samog postupka, ukoliko:

  • Data Solutions Laboratorija nije u mogućnosti da posao uspešno obavi
  • Klijent nije dobio tražene podatke
  • Klijent nije zadovoljan integritetom podataka
  • Posao nije obavljen u traženom vremenskom okviru

Esencija našeg posla je pristup i spašavanje značajnih i, uglavnom, poverljivih podataka u određenom vremenskom roku.
Primenom adekvatnih procedura i timskog rada, iz godine u godinu, naša Laboratorija povećava procenat uspešnosti, na veliko zadovoljstvo naših klijenata.
Celokupan odnos naše kompanije prema Vašim podacima definisan je i određen našim procedurama Polisama o zaštiti i poverljivosti podataka.

PROCEDURA PRIJEMA MEDIJA

Prijem uređaja ili medija obavlja se u prostorijama ovlašćenih zastupnika u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori ili putem organizovane besplatne kurirske službe na teritoriji Srbije.

Nakon obeležavanja medija, pristupa se popunjavanju prijemnog formulara. Tom prilikom, klijent se upoznaje sa kompletnim postupkom rada, kao i sa svim pravima i obavezama.
Popunjavanjem prijemnog formulara klijent, između ostalog, ukazuje i na najznačajnije podatke koji su mu potrebni. Na ovaj način, akcenat se stavlja na tražene podatake i naši laboranti će kao prioritet postaviti njihovo spašavanje. Prijemni formular u sebi sadrži i sve potrebne detalje neophodne za kompletan opis budućeg posla (specijalne oznake, vrste enkripcije, vrste fajl sistema, tipove potrebnih datoteka i sl.). Klijent, takođe, može odrediti vremenski limit za završetak posla. U slučaju da postoji potreba za hitnim spašavanjem podataka ili uništavanjem podataka, na prijemnom formularu će se posebno naznačiti taj vid usluge.

Ukoliko niste u mogućnosti da uređaj ili medij dostavite lično, možete ga poslati po kuriru ili kurirskoj službi. Molimo Vas da pratite uputstva vezana za transport i pakovanje samih medija kako se medij ne bi dodatno oštetio prilikom transporta.

U slučaju da nije moguće uspostaviti dijagnozu bez otvaranja komore diska, zahteva se saglasnost klijenta za narušavanje integriteta komore. Takođe je bitno naglasiti da se u okviru naše Laboratorije nikada ne koriste nasilne metode spašavanja podataka.

Značaj poštovanja procedure prijema novog medija ogleda se, pre svega, u sigurnosti samih podataka, potom klijentove sigurnosti da njegovi podaci neće završiti u pogrešnim rukama, a zatim i u profesionalnom uspostavljanju dijagnoze i procene uspešnosti.

POSTUPAK DIJAGNOZE

U postupku formiranja dijagnoze i procene uspešnosti Data Solutions Laboratorija se rukovodi podacima koje je klijent naveo prilikom prijema diska. Rezultujući dokument sadrži dijagnozu i opis konkretnog kvara, kao i vremenski okvir i raspon cene postupka spašavanja podataka. Uz komentar laboranta koji je na slučaju radio, kao i navođenja potrebnih delova da bi se operacija uspešno izvršila, klijent dobija potpunu sliku o poslu koji predstoji.

Uz dokument Dijagnoza i procena uspešnosti klijent dobija i Ugovor o spašavanju podataka. Popunjavanjem ovog dokumenta klijent daje odobrenje za izvršenje ugovorom opisanog posla.
Kako bi ceo taj postupak bio maksimalno olakšan i za klijente i za nas, on se odvija u potpunosti elektronski, odnosno putem e-mail komunikacije ili korisničkog servisa.
Nakon što klijent dostavi (elektronski) potpisan i popunjen ugovor, naša Laboratorija započinje proces spašavanja podataka.

POSTUPAK KOPIRANJA PODATAKA

Kopiranje podataka se izvodi u strogo kontrolisanim uslovima u našoj laboratoriji. Pristup podacima ima isključivo tehnički deo laboratorije obučen za takav posao.
Sam postupak kopiranja podataka je, pogotovu u današnje vreme medija velikih kapaciteta, često veoma komplikovan i vremenski zahtevan. Ovaj proces je istovremeno i najzahtevniji koji se može postaviti pred bilo koji medij, a samim tim i mogućnost za otkaz uređaja je upravo najverovatnija u ovoj fazi.

Iz ovog razloga, svaki medij se prvo klonira (kloniranje medija je postupak kopiranja svakog fizičkog sektora na drugi medij), a zatim se logičkoj strukturi (podacima) pristupa pomoću posebnih aplikacija. Ove aplikacije imaju za cilj rekonstrukciju particione tabele, strukture foldera, fajlova ili pak pronalaženje digitalnih dokaza važnih u dokaznom postupku pravosudnih organa.
Uspešnost kopiranja podataka direktno zavisi od korektne dijagoze i procene uspešnosti kao i svih operacija preduzetih u samom postupku spašavanja podataka stoga se tokom postupka kopiranja na medij primenjuju vrednosti dobijene prilikom testiranja medija u procesu dijagoze i procene uspešnosti.

Ove se vrednosti odnose pre svega na oštećene sektore, neispravne glave ili oštećenja medija, nepravilnosti na servisnoj zoni diska i na kraju problemima vezanim za logičku strukturu.
Naša laboratorija godinama brušenim iskustvom koristi svaku priliku da maksimizuje količinu kopiranih podataka.

VERIFIKACIJA KOPIRANIH PODATAKA

Kopirani podaci se verifikuju od strane naših tehničara. Tom prilikom se formira lista spašenih podataka koji se posebnim programom pregledaju (samo lista podataka ne i sami podaci).

Nakon uspešne verifikacije svih podataka klijent se upoznaje sa rezultatom i može na licu mesta lično verifikovati kopirani sadržaj.

Tek nakon što je klijent verifikovao spašeni sadržaj pristupa se plaćanju predračuna i nakon toga je moguće preuzeti podatke.

ISPORUKA MEDIJA

Podaci se isporučuju na DVD mediju besplatno (do 20GB) ili na drugom uređaju.
Data Solutions obezbeđuje svojim klijentima eksterne diskove po značajno povoljnijim cenama u odnosu na maloprodaje. U slučaju da klijent poseduje dodatni uređaj za kopiranje neophodno je da uređaj bude potpuno prazan i da bude istog ili većeg kapaciteta u odnosu na medij dostavljen na spašavanje podataka.

 

HITAN POSTUPAK SPAŠAVANJA PODATAKA

Procedura Hitnog spašavanja se razlikuje od stadardne procedure pre svega po tome što se u slučaju Hitnog spašavanja u najkraćem mogućem roku pristupa samom procesu spašavanja podataka, obično istog momenta po prijemu diska.

Razlikujemo dve procedure, odnosno dva postupka:

  • Prioritetno spašavanje podataka
  • Hitno spašavanje podataka 00-24h

Prioritetni postupak spašavanja se odvija od momenta prijema diska u okviru radnog vremena. Klijent postaje prioritet u radu laboratorije u svakoj fazi redovne procedure. Ali procedura ostaje redovna (dijagnoza-ugovor-verifikacija-isporuka).

Drugi postupak je Hitno spašavanje podataka, koje otpočinje od momenta prijema diska u prostorijama Laboratorije, i radi se dok se ne završi, bez obzira na doba dana. Klijent se telefonski obaveštava o statusu njegovog slučaja do momenta dok se ne završi rad na njemu. Ova vrsta usluge je prvenstveno namenjena svim vrstama produkcije, čiji posao je stao usled gubitka podataka, ali i svim drugim klijentima koji imaju vremensko ograničenje u pogledu spašavanja podataka.

Ta usluga je dostupna našim klijentima 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji i 365 dana godišnje.

Hitan postupak spašavanja podataka se dodatno naplaćuje nezavisno od uspešnosti po ceni iz Cenovnika usluga.

SPAŠAVANJE RAID NIZOVA

Raid nizove, pored kompleksnosti samog spašavanja podataka, odlikuje i mnoštvo mogućih kombinacija. Postoji mnogo razloga za otkaz RAID niza, kao i mnogo mogućih akcija koje će sam kontroler a i administrator/korisnik preduzeti nakon što shvati da je pristup podacima nemoguć.
Upravo iz tog razloga za dijagnostiku kvara, koja obuhvata i procenu uspešnosti, se čeka nešto duže nego u standardnom slučaju.

Procedura nalaže kloniranje svih diskova kojima je moguće pristupiti pre nego se pristupi bilo kakvom pokušaju rekonstrukcije niza. Svi pokušaji rekonstrukcije kao i intervencije na samim sektorima se rade isključivo na kloniranim medijima. Data Solutions Laboratorija se obavezuje da neće menjati sektore niti vršiti upis bilo kakve vrste na diskove pacijente.

Nakon kloniranja ispravnih medija pristupa se analizi konkretnog slučaja.

Razlikujemo dve opcije:

  • mogućnost rekonstrukcije bez spašavanja podataka sa otkazanog/otkazanih diskova
  • neophodno je spašavanje sa otkazanog/otkazanih diskova

U slučaju da je moguće rekonstruisati niz samo uz pomoć ispravnih medija postupak se naplaćuje u skladu sa Cenovnikom usluga. U slučaju da je neophodno spasiti podatke sa oštećenih medija cena će se uvećati u skladu sa prisutnim oštećenjima.

Data Solutions Laboratorija će uvek raditi u najboljem interesu svakog klijenta, u tom smislu pokašaji rekonstrukcije nizova bez prethodne popravke oštećenih medija se neće dodatno naplaćivati korisniku.

SPAŠAVANJE MOBILNIH UREĐAJA

Procedura spašavanja podataka kod mobilnih uređaja se razlikuje od spašavanja sa ostalih medija.

Prilikom prijema uređaja klijent se upoznaje sa kompletnom procedurom. Nakon potpisivanja Prijemnog formulara podrazumeva se da je korisnik upoznat i saglasan sa istom.

Standardni korisnici pametnih uređaja, prvenstveno kao zaštitu od zloupotrebe, imaju ograničen pristup memoriji i sistemu samog uređaja. Upravo iz tog razloga na uređaju je neophodno omogućiti administratorski pristup (root). Ovakva vrsta modifikacije operativnog sistema dovodi do gubitka garancije kod svih proizvođača. Postoji mogućnost otkaza uređaja prilikom samog postupka ali je ona ispod 1%. Ovaj postupak se dodatno naplaćuje nezavisno od uspešnosti daljeg postupka po ceni iz Cenovnika usluga.

Sledeći korak je kloniranje kompletne memorije telefona, nakon čega klijent može preuzeti uređaj.
Ova dva neophodna koraka su i jedan od razloga što sam postupak traje duže nego kod drugih vrsta medija.

PREPORUČUJEMO

Koliko su hard diskovi zaista pouzdani?

01.02.2016.

Kompanija Blackblaze koja se bavi bekapovanjem podataka izvršila je nedavno interesantnu analizu pouzdanosti različitih vrsta hard diskova. Uzorak na kome su vršili testiranje je 40.000 diskova koje koriste u svom poslovanju. Ova kompanija koristi diskove tri različita proizvođača – Seagate, Hitachi* i Western Digital. Hard diskovi su proizvedeni različitih godina, različitih su serija i različitih […]

više >>

Poslednje iz bloga

Memorijska kartica je otkazala, da li su fotke trajno izgubljene?

10.05.2016.

Taj sjajni mali uređaj koji svakodnevno nosimo po kamerama, telefonima i drugde zovemo memorijska kartica. U žargonu to obično bude SD (od eng. Secure Digital) ili mikro SD, često samo „kartica“. Na onom drugom ostaje da razmisli da li se radi o onoj memorijskoj ili gsm zavisnosti od teme razgovora. Bilo kako bilo, sve dok […]

više >>

REFERENCE

  • Jezdić Rakija – Nenad Jezdić

    Ljudi su mi od apsolutnog zaborava sacuvali deset godina odrastanja moje cetvoro dece i 14 godina poljoprivrede i 8 godina izgradnje destilerije. Nadoknadili su nenadoknadivo. Živi bili! jezdic-rakija-logo

    Ljudi su mi od apsolutnog zaborava sacuvali deset godina odrastanja moje cetvoro dece i 14 godina poljoprivrede i 8 godina...>>

  • Montenegro Adventures – Slavica Vukčević

    Sve je savršeno, i želela bih da vam se zahvalim na profesionalnom odnosu i podršci koju ste nam pružili tokom čitavog procesa. montenegro-adventures-logo

    Sve je savršeno, i želela bih da vam se zahvalim na profesionalnom odnosu i podršci koju ste nam pružili tokom...>>

  • Eurobank EFG – Peđa Lalević

    U više navrata su nam izlazili u susret i vršili oporavak i spašavanje podataka sa uništenih diskova u momentima kada se činilo da je nemoguće bilo šta spasti sa njih. Pored profesionalne usluge i odlična komunikacija sa klijentom. eurobank-logo

    U više navrata su nam izlazili u susret i vršili oporavak i spašavanje podataka sa uništenih diskova u momentima kada...>>

  • KCV – Miodrag Cvejin

    Izuzetno stručno i profesionalno rešavanje problema povodom povraćaja podataka sa diskova koji su otkazali. Takođe uspešna rekonstrukcija RAID-a sa diskova koji su pretrpeli oštećenja ili je narušen niz. Uglavnom najbolje reči povodom Data Solutions kompanije jer sam zadovoljan korisnik. klinicki-centar-vojvodine-logo

    Izuzetno stručno i profesionalno rešavanje problema povodom povraćaja podataka sa diskova koji su otkazali. Takođe uspešna rekonstrukcija RAID-a sa diskova...>>

  • IBM – Roman Radanov

    Profesionalni pristup izazovima klijenata... ibm-logo

    Profesionalni pristup izazovima klijenata... ibm-logo...>>

  • Top Speed – Luka Kulundžić

    Vrlo profesionalni, brzi i ubedljivo najbolji kod nas za spasavanje podataka. Veliki pozdrav! topspeed-logo

    Vrlo profesionalni, brzi i ubedljivo najbolji kod nas za spasavanje podataka. Veliki pozdrav! topspeed-logo>>

  • Polarotor – prof. dr Dragan Ćosić

    Eksterni hard disk na kojem su se nalazili važni podaci je slučajno pao na pod i nakon toga disk više nije bio čitljiv. Mislio sam da je sve izgubljeno, a onda su mi studenti preporučili momke iz Data Solutions laboratorije koji su odlično odradili posao i uspeli da u vrlo kratkom roku vrate sve izgubljene podatke. Hvala im na tome! polarotor-logo

    Eksterni hard disk na kojem su se nalazili važni podaci je slučajno pao na pod i nakon toga disk više...>>